
Interim Project Manager Customer Service
projecten
Starbucks EMEA, Amsterdam
We zijn gepassioneerde leveranciers van koffie en al het andere dat bij een goede koffiehuiservaring hoort. www.starbucks.nl
Uitdaging
De Customer Service activiteiten van Starbucks EMEA waren tot 2011 uitbesteed aan het Europese distributiecentrum v in Basildon in de UK. Toen Starbucks, in het najaar van 2011, het contract met deze 3PL had opgezegd, moesten de Customer Service activiteiten op korte termijn verhuisd worden. Voorwaarde hierbij was dat de dagelijkse operatie niet verstoord werd.
Oplossing
Yves werd gevraagd door de Customer Service en Supply Chain Manager om als Project Manager de verhuizing en implementatie van het Customer Service Team vanuit UK naar het EMEA hoofdkantoor te organiseren. Ten tweede kreeg Yves de opdracht om als Business Manager de implementatie van een pilot Webshop voor de Starbucks winkels en franchisenemers te begeleiden.
Resultaat
In ruim 4 maanden tijd is onder leiding van Yves Gortzak een geheel nieuw Customer Service team in Amsterdam opgezet. In samenwerking met de IT afdeling en een aantal partners van Starbucks is er een webshop ontwikkeld. Yves was hierbij verantwoordelijk voor de vertaalslag van de eisen en wensen van de business en de klanten. Binnen enkele maanden is de tool ontwikkeld, getest en in de UK uitgerold. Hierdoor konden meer dan 100 winkels op een efficiëntere manier hun bestellingen plaatsen en beter inzicht krijgen in de voorraad en beschikbaarheid van producten.